Militia in actiune, deci

Intai, pentru cine nu stie, mama s-a chinuit cu mine sa ajung avocat, ceea ce am si facut. Asta, asa, ca sa “faca sens” ce zic mai departe.
Apoi, cazul despre care e vorba mai jos e asa: clienta mea era maritata cu un nenic care o batea pe 7 coaste. A divortat de el, a plecat de acasa si tot i-a spart piramida nazala de Craciun. Ca asa le sta bine la romani, mai ales de sarbatori. Am facut ordin de protectie impotriva nenicului, instanta a admis, si executarea hotararii se face de urgenta chiar de politie.
Numai ca Politia n-a mai auzit de chestia asta “Ordin de protectie” si au trimis femeia la un executor, care a zis “eu nu, dureaza prea mult, e lege speciala, Politia rupe”.
Azi merg cu clienta si cu legea in mana la sectia de Politie a carei identitate va ramane necunoscuta. Zic io: daca am legea in mana, cine neibilui se mai pune in unghii?
Vine primul politist: “da, duamna am primit instiintarea de la instanta, da’ noi nu facem evacuari”(ordinul de protectie presupune inclusiv sa-l dai afara pe agresor din domiciliu sau sa-i restrictionezi accesul in unele camere, plus multe altele). Io ii tot dadeam cu legea si cu articolul care zice “se pune in executare de politie”. Nu. N-are cum.
Vine alt politist: “da, asa zice in lege(dupa munca de lamurire), da’ ma duc numai daca zice domnu’ comandant sa ma duc.”
Mergem la comandant: “pai imi spuneti mie ce sa fac? Eu am niste limite! Nu fac evacuari, eu doar am grija sa se respecte hotararea.” Io, iar cu legea, cu logica, incep sa fac demonstratie cu intelesul unor termeni, ii citesc iar legea, i-o pun in fata si afisez, la finalul discursului, un mare zambet. Am un zambet tare frumos, chiar daca nitel stirb de cand am inghitit din greseala dintele de portelan.
Si comandantu’ cheama pe altul in birou si ne paseaza sa facem niste declaratii.
Acest politist a fost singurul mai cu cap. A zis: “nu m-am lovit de asa ceva, stati sa citesc legea. Si a citit, a sunat, a aflat ca e cum zic eu.”
Vine un al cincilea politist: “sa stiti ca nu facem evacuare. Degeaba va dati avocata, ca iarna nu se fac evacuari.”
Drept in frunte imi venea sa-i infig ceva, orice. Mai era si un taranoi din ala de iti vine sa-i zici sa pasca vaca.
Pana la urma, desi a citit legea si i-a zis si politistu’ cel bun sa plece, zice: “asa’s femeile..vor sa dea barbatii afara din casa. Si iarna!”
Nu zic ce i-am zis.
Dupa toata conversatia, vine domnu’ comandant sa schimbe doua vorbe cu mine. Acu’ m-a luat el pe mine cu zambete si “sa nu va suparati, domnisoara… Domnisoara, da? Am zis bine sau sunteti maritata?” Si altele.
So. Legea nu face nimic, dar un zambet a scos 8 politisti din sectie care au dat nenorocitul afara din casa fara scandal. E si un copil maltratat la mijloc, btw. O fetita.

2 thoughts on “Militia in actiune, deci

Leave a Reply

