All good things come to this end (partea 1)

1999

Septembrie. Primele mele zile de munca in primul an de facultate. Eram tare mandra de mine, si studenta, si cu bani in buzunar. Eram adulta, eram independenta, puteam sa-mi cumpar ce vreau….cand primeam salariul, care ulterior s-a transformat in “zi-mi mie si-ti iau, da-mi mie factura si o platesc eu”. Primul meu angajator a fost mama. Al doilea, tata. Deh, eu studenta la Drept, mama avocat. Match made in Heaven.

Ca cadou de prima zi de munca/intrat la facultate, mama mi-a dat o servieta neagra. Nu cred ca era din piele, dar avea cateva compartimente pentru hartii si dosare, si o gramada de buzunare pentru legitimatii, pixuri, sandwich. Facuse inima in mine ca popcornul la microunde pentru ca treceam de la ghiozdan la servieta, crescusem, ma facusem mare. Inca putin si stateam e propriile mele picioare, fara parinti.

M-am pregatit intens pentru prima mea zi de munca. Mi-am pregatit hainele si mi-am aranjat servieta de cu seara: 3 lulele de hartii(coli albe, in caz ca tre sa completez vreo cerere), abonamentul RATB, buletinul, o agenda in care notasem ce aveam de facut si niste bani pentru xerox si taxe de timbru. Din exces de zel si spirit corporatist, mi-am impachetat un sandwich in folie de aluminiu ca sa ramana cald cat mai mult timp. Cine stie cat aveam de stat pe la cozi, gen. Plus ca, I always loved the lunch box.

Ma incaltasem cu pantofii cu toculet, nici prea mare, nici prea mic, aveam o fusta gri pana la genunchi, o bluza neagra si un lant de aur la gat. Aratam profi maxim, ca o avocata de succes in devenire, care mergea cu tramvaiul, pentru ca nu aveam permis pe vremea aia.

Ca sa ajung de la tramvai la Judecatorie, trebuia ori sa ocolesc un mare bloc, ori sa trec printr-un gang al blocului ala, pe scurtatura. Nu era prima oara cand mergeam pe acolo. Din generala stiam drumul pe de rost, ca ma duceam la mama la serviciu dupa scoala, cu ghiozdanul in spate, inca de cand erau blocurile in constructie.

Chiar cand sa intru in gang, aud miscare in spatele meu si-mi sare inima de 2m, ca poate e un talhar(nu hot. e definitia mai jos). Evident, primul gand e: vrea sa-mi fure servieta cu banii. Ma gandesc ca nu pot sa-l las sa beneficieze de banii din servieta sau, Doamne fereste, de sandwich! Precauta, mut servieta pe stanga, ca era langa perete si m-am gandit ca nu poate s-o ia asa usor, si, daca vrea sa ma talhareasca, sa ma fac ca imi obosise mana.

Well, instinctul n-a dar gres. Ala din spatele meu s-a repezit la mine, dar nu la servieta, ci la lantul de la gat. M-am panicat cand m-am simtit stransa de gat, am pus mana dreapta pe lant si cu stanga i-am ars una cu servieta. Nu tin minte daca l-am si atins. Oricum, n-a putut rupe lantul, a renuntat si a fugit mai departe, dar se tot uita la mine, de parca astepta sa zic sau sa fac ceva, si ranjea.

Iar eu, in nebunia clipei si plina de curaj, i-am zis “razi ca prostu’, ca daca erai destept il luai!” El a fugit in continuare, eu n-am strigat, n-am facut nimic. Am dat doar lantul jos de la gat si l-am bagat in servieta. Mi-au tremurat picioarele o gramada si mi-am revenit destul de greu.

Aia a fost singura zi in care am purtat servieta si nici lant de aur nu am mai purtat de atunci incoace. Nu imi amintesc cat de mult a tinut sperietura, dar de cate ori intru in gangul ala imi amintesc de ziua aia de septembrie 1999.

Art. 211 Cod Penal

Tâlhăria

Furtul săvârşit prin întrebuinţare de violenţe sau ameninţări ori prin punerea victimei în stare de inconştienţă sau neputinţă de a se apăra, precum şi furtul urmat de întrebuinţarea unor astfel de mijloace pentru păstrarea bunului furat sau pentru înlăturarea urmelor infracţiunii ori pentru ca făptuitorul să-şi asigure scăparea, se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 18 ani.

Tâlhăria săvârşită în următoarele împrejurări:

a) de o persoană mascată, deghizată sau travestită;

b) în timpul nopţii;

c) într-un loc public sau într-un mijloc de transport, se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 20 de ani.

Pedeapsa este închisoarea de la 7 la 20 de ani, dacă tâlhăria a fost săvârşită:

a) de două sau mai multe persoane împreună;

b) de o persoană având asupra sa o armă, o substanţă narcotică ori paralizantă;

c) într-o locuinţă sau în dependinţe ale acesteia;

d) în timpul unei calamităţi;

e) a avut vreuna din urmările arătate în art. 182.

Tâlhăria care a produs consecinţe deosebit de grave sau a avut ca urmare moartea victimei se pedepseşte cu închisoare de la 15 la 25 de ani şi interzicerea unor drepturi.

Leave a Reply

