All good things come to this end(partea 2)

2003

Iulie, cred. Ai mei stau la parter. Ai mei isi petrec vara la tara. Mama, pentru ca are 2 luni vacanta judecatoreasca, Lori pentru ca atunci era mica si avea vacanta scolara, tata pentru ca nu poate sa stea fara mama si-i place sa faca chestii in curte(gradinarit, semanat, construit, reparat, pui, gaini, curci, catei, pisici, etc). Locuinta lor de vara e la tara.

Anyway, ei fiind plecati vara si apartamentul de aici fiind la parter, e pericol de furaciune maxim, mai ales ca nu sunt gratii la toate geamurile, iar in casa sunt televizoare si alte electrocasnice care ar putea atrage unii hoti. Si m-au gaist pe mine sa am grija sa nu se fure nimic. Atunci traia unchi-miu, cu care imparteam apartamentul meu de la et 9 si unde nu era niciun pericol. Atunci, nici TV mai de Doamne-ajuta nu aveam in casa.

Mama avea calculator si dial-up si tv si cablu si la ea era racoare in casa, pe cand la mine era frig, si mai era si santajul ala emotional “we’re family, you must do this” siii…uite asa imi petreceam si eu vacanta judecatoreasca la mama acasa. Mai putin ca nu eram in vacanta, pentru ca lucram all year round. Plus ca nu trebuia sa platesc intretinere in niciun loc, ceea ce insemna ca aveam bani de strand si de Vama si de iesit. Ca atunci ieseam intr-una.

Bun, intr-o seara era super super cald, dupa ce fusese canicula cateva zile la rand, si nici macar la mama in apartament nu mai era racoare, a trebuit sa adorm in my underwear, pentru ca era atat de cald. Ma uitasem la tv in sufragerie si era cat pe ce sa adorm acolo, dar voiam sa tin geamul deschis si geamul ala nu avea gratii. Tre sa fac o scurta descriere a apartamentului ca sa intelegi ce urmeaza: apartamentul e in forma de floare, nu tip vagon, si are 4 camere.

Eu dormeam in dormitorul cel mai aproape de usa, pentru ca era patul mai mare. Singura.

La 6 dimineata suna soneria in draci si cineva batea foarte tare in usa, sa mi-o darame si mai multe nu. Ies in halatul de baie, cu parul valvoi, un ochi inchis si cu chef de scandal ca e 6 dimineata si oamenii dorm. Cand colo, un vecin, transpirat gramada si abia gasindu-si suflul, imi spune ca tocmai a vazut un hot iesind de la mine din casa. Chiauna cum eram, ma uit in bucatarie unde aveam o gentuta cu bani. Wait! Deschid o paranteza: in ziua precedenta luasem salariul, care atunci era 600 de lei, aveam 1000 de lei pentru niste amenzi ale sefei mele, 400 de lei pentru niste cumparaturi la birou si inca vreo 100-200 de lei nu mai stiu pentru ce. Mai mult, aveam banii de amenzi in bucatarie intr-un plic pe frigider pe care scria cu carioca suma, in geanta din bucatarie aveam banii de cumparaturi si cei 100-200 de lei si in geanta de umar din hol aveam salariul. In sufragerie erau insirate haine pe jos in gramajoare pentru spalat. Inchid paranteza.

Chiauna cum eram, ma uit in bucatarie si vad ca gentuta nu numai ca era la locul ei, dar avea si aceeasi hartie de 10 lei scoasa din ea, cum o lasasem seara. Plicul era tot pe frigider, geamul de la balcon era inchis, usa avea cheia in ea… E minciuna. N-are cum sa fie la mine.

– Ba da, a iesit pe geamul de la baie!

Si ma duc la baie… Am intepenit acolo. Mi s-au inmuiat picioarele si m-a luat un mare atac de panica. Baia era plina de urme de maini si de pantofi care fusesera recent in gradina, ca era plin de pamant. M-am dus in birou, calculatorul era la locul lui. Banii erau toti la locul lor.

Mai tarziu, ca a durat 4 ore pana a venit politia, am reusit sa fac inventar a ceea ce lipsea: o pereche de blugi si un tricou pe care le pusesem la spalat, periutele de dinti si pasta de dinti din baie, gelurile de dus si samponul, buretele de baie, o geanta cu cearsafuri care nu-i mai placeau mamei si intentiona sa le duca la tara si sa faca carpe din ele, o cutie cu bijuterii de argint stricate(cateva, nu multe), o cutie cu martisoare care puteau fi purtate ca pandantive, o servieta de piele a mamei care se aflase in birou, un radio stricat.

Faza naspa a fost cand mi-am dat seama ca pe gemuletul de la baie poate intra orice slabanog, ca era cat pe ce sa adorm in chiloti in sufragerie, care se afla fix langa baia aia pe unde a intrat hotul, ca putea sa scotoceasca in bucatarie si sa-mi ia absolut toti banii care se aflau la vedere, ca puteam sa patesc chestii super nasoale daca n-ar fi fost doar un drogat care a profitat de un geam deschis la 5.30 dimineata si a iesit in fuga pentru ca l-au vazut niste vecini. Unul era de paza afara, si unul scotocea in casa. Paguba n-a fost mare, a luat numai si numai prostii din casa, si thank God that’s all.

O luna de zile a dormit Andreea cu mine pentru ca imi tremurau picioarele de frica, tata a venit de urgenta de la tara si a pus gratii la geamul de la baie, si de 10 ani eu nu pot sa dorm linistita la mama nici macar cand sunt alte persoane in casa. Cand sunt singura, orice zgomot pare ca e altcineva acolo.

And that’s the second time I had to get through something like that.

 

Leave a Reply

