Fascinating

Mai am putin si termin cu Star Trek Original Series si ma cam oftic pentru ca imi place super mult.

In fiecare episod mai inveti cate ceva: nu interveni sa faci o schimbare in viata altuia; nu ii judeca pe altii dupa tine; nu toti suntem la fel; incearca, pe cat posibil, sa faci numai bine in jurul tau; prietenia adevarata este cea mai importanta forta din univers si vine la pachet cu loialitate si onoare; stabileste-ti prioritatile, dar nu tine cu dintii de ele – nevoile celor multi intrec nevoile catorva, iar sacrificiul de sine este usor de indurat cand este pentru o cauza nobila; curiozitatea este buna; trebuie sa fii curajos in orice situatie. Astea pe langa importanta exprimarii emotiilor(Dr McCoy’s orders), ordinea, logica si inteligenta(Mr Spock’s orders) si competenta, curaj, principii(Captain Kirk’s orders).

Una peste alta, am devenit un mic trekkie, ca stiu ca nu ma pot declara inca full.

Si ma mai si distrez la gesturile de fante de oras venit la tara ale lui Kirk, de cate un zambet sau luminatul fetei pentru o secunda ale lui Spock, de nervozitatea constanta a lui McCoy si de felul in care zice “Jim!”, de costumele sau culoarea pielii sau mastile extraterestrilor.

Mai mult, in multe din episoade vezi realitatile zilelor noastre: de exemplu, e un episod in care doi tipi se urasc de moarte din mosi stramosi pentru ca unul are jumatatea stanga a fetei neagra, pe cand celalalt are jumatatea dreapta a fetei de culoare neagra. Urmarirea prin univers dura de atat de multi ani, incat cand au ajuns pe planeta lor, totul arsese si se omorasera toti unii pe ceilalti. Ramasesera doar cei doi, care si-au continuat lupta, manati de ura aia de atatia ani. Cam cum e acum in Romania si cu impartitul tarii in doua de catre Antena 3.

Azi ma uitam printr-un album de poze pe facebook si chrome mi-a dat eroare: “He’s dead, Jim” si eu am citit-o fix in vocea lui Bones. Cateva fractiuni de secunda mai tarziu, am si realizat si am ras. Apoi am cautat sa vad daca aveam si dreptate si aveam…

Star Trek. Star Trek peste tot.

 

 

Leave a Reply

